Formlar ve Dilekçeler :

Ana Sayfa » , » Dış Ticaret Ofis İşlemleri ve Muhasebesi

Dış Ticaret Ofis İşlemleri ve Muhasebesi

08 Ocak 2015 | 10:03


Dış ticaret ofis hizmetleri ve ya işlemleri muhasebesi önemli bir husustur ve iyi bir eğitim başarı için de bilgi birikimi gerektirir. Günümüz meslekleri arasında da epey revaştadır.
DIŞ TİCARET OFİS İŞLEMLERİNDE MUHASEBE
**Öncelikle dış ticaret muhasebesini, genel muhasebeden ayrı tutmak gerekir.
**Dış ticaretin, ihracat ve ithalatın tanımlarının doğru algılanmış olması lazım.
**Ödeme şekillerini bilmek ve hatasız işleme koyabilmelidir.
**ihracat ve ithalat işlemleri ve muhasebesini kullanmadan önce tüm detaylarına kadar titiz bir çalışma yapılması ve iyi bilinmesi gerekmektedir.
DIŞ TİCARET: Sadece ithalat demek değildir. Hem ithalat hem ihracatın ortak bütünüdür.
ÖDEME ŞEKİLLERİ: İthalatçı ve ihracatçı arasında sağlanan anlaşmanın sonucu yapılacak olan sözleşme de muhakkak;
Her iki tarafın bilgileri en ayrıntılı şekilde alınır.
Anlaşmanın konusu
Teslim de istenilen miktar, tarihi, şekli bildirilmelidir.
Toplam tutar, ayrıntılı fiyat tablosu gerekmektedir.
Sağlanacak olan gözetim, tahkim kurulu, garanti ve olabilecek zaruri sebepler olmalıdır.
Ödeme şekli ise en önemlisidir ve her türlü ödeme şeklinin bilinmesi hatasız olarak şarttır.
Peşin, açık hesap, mal mukabili, akreditifli, kabul kredili mi, vesaik mukabele şeklinde mi yoksa akreditifli olarak mı yapılacağı da sözleşmede olması gerekenlerdendir.
Tüm bunların hesap planlarının çıkartılarak muhasebe kayıtlarının tutulması hata kabul görmez.
Dış ticaret muhasebesinin ayrıca en önemli bilinmesi gereken nitelikleri arasında ise ;
Kambiyo, leasing efektif, factoring  ve kur kavramlarının sadece teorikte değil pratikte de iyi olması.
Dış ticaret ofis işlemlerini yapan bir muhasebecinin sadece işlemleri gerçekleştirmesi ve dış ticaret muhasebesine hâkim olması yeterli değildir. Dış ticaret iş akışını ve teslim şekillerini de fazlasıyla bilmek gerekir.
İhracatta kullanılan belgeler:  Çok sayıda belge vardır. Ve yapılan işin türevine göre bunlar değişiklik gösterebilir. Hepsini bilmeseniz de fikir sahibi olmanız gerekmektedir. bu belgeleri dört ana grupta da toplayabiliriz ticari, resmi, sigorta ve taşınabilir belgeler.
Proforma belgesi: satılan malla ilgili alıcıya malın cinsi fiyatı ve tutarı hakkında bilgi verme faturasıdır. yani bir bakıma ön faturadır ve bu faturayı ithalatçı döviz tahsis talebi dosyasına koymak zorundadır.
Ticari fatura: malın kesin satışını gösterir ayrıca malın niteliğini gösteren belgedir gümrük işlemlerinde ve ihracat işleminin kapatılmasıyla ilgili belgedir.
Kısa not: İthalatçı konsolosluk belgesi de isteyebilir. Âmâ bunu düzenlemek zorunda değilsiniz. Bu belge ithalat gümrüğünde değerlendirilmesi gereken bir faturadır. Olması iyidir.
Yazar: espina


Paylaş :

0 yorum:

Yorum Yazın

Bu yazı hakkında ne düşünüyorsunuz?


 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Proudly powered by Blogger
Copyright © 2011. Muhasebe-Tr.Net - Türkiye'nin Muhasebe Bloğu - All Rights Reserved
Template Design by Creating Website Published by Mas Template